paaskamp2018.reismee.nl

Zondag

Het eierenzoeken was een feest. Eerst bleek er niets te vinden te zijn, had de Paashaas als 1 april-grap de eieren ineens in een ander bos verstopt. Dus op naar een ander stuk bos en daar werd het een wedstrijd “wie vindt de meeste eieren”. De oudste vier dames hadden de eieren verstopt en stonden met een tas te wachten op de eieren die hun teamgenoten naar huis zouden brengen. Op het moment dat ze horen dat ze natuurlijk mee mogen zoeken naar de door henzelf verstopte eieren sprinten ze een voor een het bos in, om er achter te komen dat dat eigenlijk voor niets is: ze vinden geen enkel door henzelf verstopt ei terug…… de paashaas laat zich trouwens niet zien, is na vorig jaar toen Bas met een gebrokken been door een ambulance werd afgevoerd misschien maar goed ook.

Tijdens de lunch zit Mischaily zich te verbazen. Vanochtend hebben we ontbeten, nu hebben we pannenkoeken en vanavond komt er een patatbakster en eten we weer. Is best veel vindt ze en vervolgens neemt ze ook nog twee tosti’s. Tobias vraag of hij ook een tosti mag. Voor de niet-pannenkoekeneters zijn die gemaakt en er blijven er twee over. Mag, maar omdat degenen om hem heen tosti’s ook lekker vinden vraagt hij een schoon mes en snijdt hij de twee tosti’s in vieren om te delen. Is diezelfde Tobias die gisterenavond de meiden in het spookbos liet staan, wordt dan misschien toch net zo’n charmeur als zijn broer. Verder wordt Sven langzaam een aap. Want dat lijkt ons logisch wanneer je 5 bananen eet.

’S-Middags zeskamp. Wordt echt weer waanzinnig fanatiek gespeeld zonder dat het te fanatiek wordt, blijft een bijzonder fenomeen. Is echt elk jaar zo, dus er zijn dingen die nooit veranderen. Zo maar wat opvallende zaken:

-Het weer wordt beter want Ingmar loopt in een korte broek.

-Bij het spel waar je vijf verschillende voorwerpen van een zweinsteinhuis in zo min mogelijk beurten bij elkaar moet wisselen, staat Frits met zijn team een hele tactiek te bedenken. Wanneer ze eindelijk starten en hun eerste wissel doen zegt Joshua “en dat is zeven”. Achter de rug van Frits en de rest heeft Mick namelijk al 6 voorwerpen verwisseld.

-Bij hetzelfde spel wordt Berend helemaal gek. Zijn ploeggenoten wisselen zaken heen en terug zonder dat er logica in zit. Maar ze zijn zo fanatiek dat ze niet te stoppen zijn, hoe hard hij zijn best ook doet. Bij het groepje daarna overkomt Tobias precies hetzelfde, ben benieuwd of die mannen later een managementfunctie krijgen ;-)

-Er wordt zwerkbal gespeeld. Eline, een paar jaar geleden nog gekozen als “het zusje dat iedereen wil hebben” blijkt zich ontpopt te hebben tot een beest. Ze springt overal tussen en duikt naar elke losse bal.

- In het spel zit ook een snaai die af en toe enorm hoog de lucht in wordt gegooid, wanneer je hem pakt verdien je 50 punten extra. Op een gegeven moment vliegt die snaai, een rugbybal, weer omhoog, 12 kinderen springen er naartoe, grijpen allemaal mis en de bal stuitert op in amaranths handen. En dat was de kleinste die toevallig in de buurt stond, dus het spel geeft iedereen de kans punten te halen.

-Pim is een ster in zwerkbal. Hij wordt daar een potje alleen helemaal gek want dankzij de regels komt hij naast het veld te staan en moet een van zijn beukers een tegenstander afgooien voordat hij terug mag. Alleen krijgen zijn beukers dat maar niet voor elkaar, dus dat potje is voor hem een verloren potje.

-Samuel mist ogen in zijn rug. Op de een of andere manier krijgt hij steeds voor elkaar de bal te krijgen wanneer hij vlak bij een beuker van de tegenpartij staat die vlak acht hem staat. Keer op keer wordt hij dus afgegooid.

Na afloop van de zeskamp gaat Pim zijn verdriet verdrinken met een flesje limonade. Wanneer dat half leeg is, verzint hij een eigen spel: dat flesje met een salto omhoog gooien en kijken of het op tafel terecht komt en blijft staan. En dat lukt wonderlijk vaak. Bij het neerzetten van limonade voor het eten lijkt Hubert dat ook te proberen. Hij gooit een sisi-fles met een sierlijke salto omhoog, alleen mist die fles de tafel volledig, valt op de grond en barst open. Hubert staat nu dus lekker te dweilen. Blijkt overigens een iets andere reden te hebben. Hubert was benieuwd wat er gebeurt wanneer je een fles schudt en hem dan laat vallen. Was dus een bewuste proef die voor Hubert jammerlijk uitviel. Hij staat namelijk nog steeds te dweilen.

Tis weer even tikpauze. De patatbakster is zo ver dat we aan het diner kunnen, dat laten we natuurlijk niet lopen. Ik moet trouwens van de mannen nog wel vermelden dat:

-Tijs met een h heeft geholpen met corvee

-Tobias van eigen helft 3 keer heeft gescoord

-Berend echt heel veel heeft gedaan

-Patrick wel genoemd moet worden in het verslag

Nou ja, dat doe ik dan maar hè want die mannen zijn groter dan ik.

Vindt u deze informatie onduidelijk? Wij geven graag een toelichting.

Geef het door aan de afzender wanneer deze e-mail niet voor u is en verwijder dit bericht.